پکیج (پروتکل) آموزشی درمانی هوش هیجانیدر 100 صفحه فارسی در قالب فایل ورد قابل ویرایش
ویژگیهای فایل:
شامل 15 جلسه درمانی
بصورت آموزش گروهی
100 صفحه ورد قابل ویرایش
با فونت B lotus سایز 14 و فاصله خطوط 1.5
دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA
این محصول مناسب برای دانشجویان، اساتید، روانشناسان، کلاسهای آموزشی، کنفرانسها، وبینارها، متخصصین و سایر رشتههای مرتبط میباشد.
فهرست مطالب:
مقدمه
هوش
تعریف هوش شناختی
تعریف هیجان
هیجان و نظریههای مربوط به آن
مفهوم
هوش هیجانی
شناخت و هیجان
تفاوت هوش شناختی و
هوش هیجانی
تفکر عاطفی
آیا تفکر همیشه هوشمندانه است ؟
چگونه حوزه هوش عاطفی شکل گرفت ؟
تعاریف و مدلهای
هوش هیجانی
نظریههای
هوش هیجانی
ارسطو
افلاطون
ثرندایک
آبراهام مازلو
هاواردگاردنر
بارون
پیتر سالوی
گلمن
بار – آن
هاینز
الگوها و مولفههای
هوش هیجانی
الگوهای ترکیبی
هوش هیجانی گلمنو مولفههای آن
الگوی ترکیبی بار – آن (1997)
الگوی توانایی مایر و سالووی و مولفههای
هوش هیجانی
تقسیم بندیهای جدیدتر از مولفههای
هوش هیجانی
ویژگیهای ساختاری
هوش هیجانی
تاثیر
هوش هیجانیدر زندگی
آیا
هوش هیجانیبا سن و سال ارتباط دارد ؟
هوش هیجانیمحصول وراثت یا محیط
عوامل موثر بر
هوش هیجانی
تجزیه و تحلیل
علائم
هوش هیجانیپایین
علائم
هوش هیجانی بالا
تقسیم بندی افراد براساس هوش بهر و بهره هیجانی
ناآگاهی عمومیاز
هوش هیجانی
تاثیر
هوش هیجانیوالدین بر فرزندان
تعریف سواد هیجانی
آموزش
هوش هیجانی
برخی از برنامههای موفق در زمینه آموزش
هوش هیجانی
برنامه آموزشی
هوش هیجانی
اثرات رویکرد پرورش هیجان
هوش هیجانیو تربیت فرزند
اساس پرورش
هوش هیجانیدر کودکان
پرورش هیجان در کاهش مخاطراتی که فرزندان شما را تهدید میکنند چه تاثیری دارد ؟
الگوی رفتاری والدین و رشد
هوش هیجانی
عوامل موثر و مخرب در رشد
هوش هیجانی
چالشهای موجود در
هوش هیجانی
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
جلسه سیزدهم
جلسه چهاردهم
جلسه پانزدهم
منابع
نمونهای از جلسات که در این پروتکل وجود دارد:
جلسه اول :
آشنایی با دانش آموزان، تعریف هوش،
هوش هیجانیو انواع هوش و تفاوت انواع
هوش هیجانیو در آخر اجرای پیش آزمون
جلسه دوم :
توضیح دادن در رابطه با هیجانهای اصلی و کشیدن شکل هر هیجان بصورت، صورتکهای مختلف توسط آزمودنیها روی کاغذ و تابلوی کلاس و همچنین نشان دادن حالتهای چهرهای هر هیجان بصورت گروهی در کلاس توسط آنها.
شرح جلسه:
نظریههای هیجان:
نظریههائی که در پی یافتن هیجانهای اولیه یا بنیادینی هستند که همه مردم تجربه میکنند و همچنین انواع موقعیتها و ارزیابیهائی که این هیجانهای اولیه را فرا میخوانند.
نظریههائی که در پی یافتن هیجانهای اولیه یا بنیادینی هستند که همه مردم تجربه میکنند و همچنین انواع موقعیتها و ارزیابیهائی که این هیجانهای اولیه را فرا میخوانند
در نخستین گروه از نظریههای ارزیابی گفته میشود که مجموعهی کوچکی از هیجانهای 'اولیه' وجود دارد و هر هیجان را ارزیابیهای خاص هر رویداد فرا میخوانند. (مثلاً ترس) و ارزیابیهای فراخوان آن (مثلاً تهدید).
این هیجانهای نخستین در تمام فرهنگهای انسانی و در سراسر قلمرو جانوری وجود دارد. بعضی رویدادها را ممکن است همه آدمها یکسان ارزیابی کنند. برای مثال، مار زنگی را بیشتر جانواران و آدمیان بهعنوان منبع تهدید ارزیابی میکنند. انواع تهدیدهائی که فراخوان ارزیابیها مندرج در جدول هیجانهای نخستین و عوامل فراخوان آنها، هستند، ممکن است در گونههای مختلف جانوران و فرهنگهای مختلف آدمیمتفاوت باشد. برای مثال، بسیاری از آمریکائیها اگر در حین قدم زدن در ساحل به افراد کاملاً برهنه برخورد کنند ممکن است حیرتزده شوند، اما دیدن چنین صحنههائی برای بسیاری از برزیلیها امری عادی است زیرا برهنه حمام آفتابگرفتن در برزیل رایجتر از آمریکاست.